Min avskärmande baldakin

Min baldakin

Min baldakin

Jag måste sova i denna baldakin för att få vila från strålningen under nätterna. Jag har försökt sova utan baldakinen men känner av strålningen för mycket från 3G-sändaren 2,5 km bort och en sändare 4 km bort, samt grannens DECT-telefon på andra sidan vägen.

Tyget är Swiss Shield Naturell, ett bomullstyg som har invävda metalltrådar i försilvrad koppar. Det skyddar bäst mellan 200 MHz till  1 GHz. Vid högre frekvenser avtar den avskärmande förmåga successivt.

Tyget kostade 1190 kronor per meter inklusive moms (idag kostar det 950 kronor).  Det ligger på 2,5 meters bredd. Jag har själv sytt baldakinen. Med upphängning och tyg kan  kostnaden ligga mellan på ungefär 5.000  – 10.000 kronor. Köpa färdig baldakin ligger kostnaden på runt 30.000 kr, liknade den jag själv sytt.

Strålningen har ökat mer och mer och nu måste jag sova med aluminiumfolie runt hela baldakinen. Jag blir deprimerad över att behöva leva så här. Det är som att leva i en bur, i ett fängelse. Det är sjukt att behöva har det så här i sitt hem, när man kunnat vara frisk och leva ett normalt liv. Det har sedan 2003 bara blivit värre och värre .Jag har även varit tvungen att klä väggarna med aluminiumfolie och hänga för dubbla avskärmande gardiner för fönstren där strålningen är som starkast. Jag har även hängt avskärmande tyg på väggen i ena rummet  Så här lever man nu.

DSCN4921

 

_DSC0122 Nu ser det ut så här år 2017. Isolerade hela rummet. Har problem med en radiosignal som går diagonalt genom huset. Efter att jag börjat isolera huset, flyttades radiosignalen så nu är den högst i mitt sovrum vid fönstret. Tråkigt men skönt att slippa den genom hela huset. Det kommer in strålning genom fönstret, men också genom väggen  trots mycket effektiv isolering. Funderar på att lägga på ett lager till, så att jag  bara har tyget runt baldakinen. Viktigt att sova så strålningsfritt som möjligt, men jag behöver frisk luft också. Sover alltid med fönstret öppet om det så är minus 20 grader ute.

 

 

 DSCN6905

DSCN6903

DSCN6912

DSCN6908

 

 

2 thoughts on “Min avskärmande baldakin

  1. Men är det nog fördjävligt. EMF strålning. Vart är vi på väg egentligen? Men jag märker ju det själv. jag känner mig fried till och från både i huvud och skinn. Är det så här vi skall leva!?? Vad fan tänker våra politiker med!?? Tydligen inte alls!! Jag bor i norrland och mitt i city uppe i Luleå det är mycket strålning inomhus märker jag. Inte klokt. Ja stackare. Tydöligen behöver man skaffa en madrasserad cell i en bunker under jorden typ? ja jag fattar det inte.
    Hittade din sida då jag letade efter hur man bygger en faraday cache den heter visst eligt dig en baldakini. Var har du köpt tyget och jag skulle vara tacksam för tips då jag skall bygga en lika dan. Såg dom kostar vanligtvis 30.000 men jag tänkte försöka komma undan med billigare. är sjukpensionär sedan länge tillbaka troligen mycket pga denna strålning som har totalt havererat min kropp. Tacksam för svar.
    Mvh Wictoria – Luleå

Kommentera

