En röst från folket – En ung kille i 12-årsåldern har fått hjärntumör och en nära bekant dog i hjärntumör

Hej Solveig. En vän till min dotter har fått hjärntumör. En nära bekant till honom har dött i hjärntumör för ett tag sedan. Släktingar till dessa är mina bästa vänner. Jag har informerat dem om allt jag vet om strålning. Nu får jag reda på, en vecka efter att vi fått reda på att deras kusin fått hjärntumör, att de köper en mobil till sin dotter. Min dotters bästa vän. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Jag orkar inte längre! Jag informerar om allt möjligt, och jag märker att de börjar bli trötta på mig. Vad mer kan jag göra?”

Min kommentar: Jag har samma erfarenhet. Folk vill inte lyssna, vill inte vara försiktiga och förstår inte att skydda sina barn. Allt beror på att myndigheten SSM ljuger om forskningen och förnekar riskerna. Samtidigt måste de vuxna ta konsekvenserna av vad de utsätter sina barn för och sig själva för, men Strålsäkerhetsmyndigheten har det största ansvaret eftersom de medvetet desinformerar om riskerna.

Solveig

Kommentera

