Tio skäl att barn under 12 år inte skall använda mobiler

10 Reasons Why Handheld Devices Should Be Banned for Children Under the Age of 12

Googleöversättning:

American Academy of Pediatrics och kanadensiska Society of Pediatrics statliga spädbarn 0-2 år bör inte ha någon exponering för teknik, 3-5 år begränsas till en timme per dag, och 6-18 år begränsas till 2 timmar per dag ( AAP 2001/13, CPS 2010). Barn och ungdomar använder 4-5 gånger den rekommenderade mängden av teknik, med allvarliga och ofta livshotande konsekvenser (Kaiser Foundation 2010, Active friska barn Kanada 2012). Handdatorer (mobiltelefoner, tabletter, elektroniska spel) har dramatiskt ökat tillgängligheten och användningen av teknik, särskilt genom att mycket små barn (Common Sense Media, 2013). Som en pediatrisk arbetsterapeut, jag ringer på föräldrar, lärare och regeringar att förbjuda användningen av alla handhållna enheter för barn under 12 år. Följande är 10 forskningsbaserade orsaker till detta förbud. Besök zonein.ca att visa Zone’in Faktablad för refererade forskning.

1. Snabb hjärnans tillväxt
Mellan 0 och 2 år, barnets hjärna trippel i storlek, och fortsätter i ett tillstånd av snabb utveckling till 21 års ålder (Christakis 2011). Hjärnans tidiga utveckling bestäms av stimuli från omgivningen, eller brist på sådan. Stimulering till en växande hjärnan orsakad av överexponering för teknik (mobiltelefoner, internet, iPads, TV), har visat sig vara associerade med verkställande funktion och uppmärksamhetsstörning, kognitiva förseningar, försämrad inlärning, ökad impulsivitet och minskad förmåga att själv reglera, t.ex vredesutbrott (Small 2008, Pagini 2010).

2. försenad utveckling
Teknikanvändning begränsar rörelse, vilket kan leda till fördröjd utveckling. En av tre barn nu börjar skolan utvecklings försenad negativt påverkar läs- och skrivkunnighet och skolprestationer (Maps Hjälp EDI 2013). Rörelse förbättrar uppmärksamhet och inlärningsförmåga (Ratey 2008). Användning av teknik som är yngre än 12 år är skadligt för barns utveckling och lärande (Rowan 2010).

3. epidemi Fetma
TV och videospel användning korrelerar med ökad fetma (Tremblay 2005). Barn som får en enhet i deras sovrum har 30% ökad förekomst av fetma (Feng 2011). En av fyra kanadensiska och en i tre amerikanska barn är feta (Tremblay 2011). 30% av barnen med fetma kommer att utveckla diabetes och fetma löper större risk för tidig stroke och hjärtinfarkt, allvarligt förkorta livslängden (Center for Disease Control and Prevention 2010). Till stor del på grund av fetma, kan 21st Century barn vara den första generationen av vilka många kommer inte överleva sina föräldrar (professor Andrew Prentice, BBC News 2002).

4. sömnbrist
60% av föräldrarna inte övervaka deras barns teknikanvändning och 75% av barnen får teknik i sina sovrum (Kaiser Foundation 2010). 75% av barn i åldern 9 och 10 år är sömnbrist i den utsträckning som deras kvaliteter negativt påverkas (Boston College 2012).

5. Psykisk sjukdom
Teknik över är inblandad som en orsak i att stiga hastigheter av barn depression, ångest, fäststörning, uppmärksamhetsstörning, autism, bipolär sjukdom, psykos och problematiska barn beteende (Bristol University 2010, Mentzoni 2011, Shin 2011, Liberatore 2011, Robinson 2008) . En i sex kanadensiska barn har en diagnostiserad psykisk sjukdom, av vilka många är på farliga psykotropa läkemedel (Waddell 2007).

6. Aggression
Våldsam medieinnehåll kan orsaka barnet aggression (Anderson, 2007). Små barn är mer utsatt för ökande förekomsten av fysiskt och sexuellt våld i dagens media. ”Grand Theft Auto V” skildrar explicit sex, mord, våldtäkt, tortyr och stympning, liksom många filmer och TV-program. USA har kategoriserat media våld som en hälsorisk på grund av orsaks inverkan på barns aggressivitet (Huesmann 2007). Rapporter i media ökad användning av begränsningar och avskildhet rum med barn som uppvisar okontrollerad aggression.

7. Digital demens
Höghastighetsmedieinnehåll kan bidra till Attention Deficit, liksom minskad koncentration och minne, på grund av att hjärnan beskärning neuronala spår till frontala cortex (Christakis 2004, Small 2008). Barn som inte kan uppmärksamma kan inte lära sig.

8. Missbruk
Som föräldrar fästa mer och mer till teknik, de lossnar från sina barn. I avsaknad av föräldra fastsättning, kan fristående barnen fästa anordningar, vilket kan resultera i missbruk (Rowan 2010). En av 11 barn i åldrarna 8-18 år är beroende av teknik (Gentile 2009).

utsläpp 9. Strålnings
I maj 2011, Världshälsoorganisationen klassificerade mobiltelefoner (och andra trådlösa enheter) som en kategori 2B risk (eventuellt cancerframkallande) på grund av strålningsemission (WHO 2011). James McNamee med Health Canada i oktober 2011 utfärdade en varnande varning om ”Barn är mer känsliga för en mängd olika medel än vuxna eftersom deras hjärnor och immunförsvar är fortfarande under utveckling, så att du inte kan säga risken skulle vara lika för ett litet vuxen som för ett barn. ”(Globe and Mail 2011). I december 2013 Dr Anthony Miller från University of Toronto School of Public Health rekommenderar att baseras på ny forskning bör radiofrekvensexponering omklassificeras som en 2A (trolig cancerframkallande), inte 2B (möjligen cancerframkallande). American Academy of Pediatrics begärde granskning av EMF strålning från teknik enheter, med hänvisning till tre skäl avseende påverkan på barn (AAP 2013).

10. Ohållbar
De sätt på vilka barn föds upp och utbildade med teknik är inte längre hållbar (Rowan 2010). Barnen är vår framtid, men det finns ingen framtid för barn som över teknik. Ett team-baserad strategi är nödvändig och brådskande för att minska användningen av tekniken av barn. Hänvisa nedan bildspel på http://www.zonein.ca under ”video” för att dela med andra som är bekymrade över teknik över av barn.

Problem – Låten Barn – 4 minuter
Lösningar – Balanserad Technology Management – 7 minuter

Följande teknikanvändning Riktlinjer för barn och ungdomar har utvecklats av Cris Rowan, pediatrisk arbetsterapeut och författare till Virtual barn; Dr Andrew Doan, hjärnforskare och författare till Hooked on spel; och Dr. Hilarie Cash, chef för Starta om Internet Addiction Recovery Program och författare av TV-spel och dina barn, med bidrag från American Academy of Pediatrics och Pediatric Society Canadian i ett försök att säkerställa en hållbar framtid för alla barn.

Teknik Användning riktlinjer för barn och ungdomar

2014-03-06-Screenshot20140306at3.29.09PM.png

Vänligen kontakta Cris Rowan på info@zonein.ca för ytterligare information. © Zone’in februari

Detta inlägg har framkallat ett antal svar från andra bloggare. Du kan läsa några av dem här och här.
Följ Cris RowanTwitter: http://www.twitter.com/zoneinprograms

Annonser